Leena Majuri

Leena ja Tuisku Kivikosken Nastara "Nasu"

Leenaan iski hevoshulluus pikkutyttönä kun hän kävi katsomassa Kadettikoulun hevosia kesälaitumella. Ratsastamisen hän aloitti vuonna 1976 Poni-Haan ponitunneilla. Upseeriratsastajien jäseneksi Leena liittyi vuonna 1987 ja koska seura on vanha ja perinteikäs, ei siitä halua päästää "irti".

Omia kohokohtia on ollut mukavat ajat Santahaminassa hyvän talliporukan kesken sekä yhteiset retket esim. Niinisaloon. Kilpailukohokohtia ovat olleet perinteikkäät Reserviratsastajat vastaan Upseeriratsastajien väliset kilpailut. Aluekilpailuissakin käytiin ahkerasti ja Leena (ent. Salmela) toimi myös seuran sihteerinä jonkun aikaa.

Merkittävät valmentajat/opettajat on Leenan ratsastusuralla olleet Matti Mollberg, Lasse Peussa sekä Jouko Nousiainen. Matti opetti sen, miten oikeasti ratsastetaan ja miltä hyvin ratsastettu hevonen tuntuu.

Nykyisin Leena hoitaa Kivikosken sisarusten tallia ja hevosia harrastusmielessä, joten tulevaisuuden suunnitelmat lajin suhteen on heidän menestyksen seuraamista. Omissa tavoitteissa on, että jos edes kerran viikossa saisi kammettua itsensä hevosen selkään... jälleen.

Nykyisiä seuran hevosia Leena tunne, mutta vanhoista hevosista Amer oli yksi suosikeista.

(Tammikuu 2011)