Kari Vuorivirta

Kari ja Leena Eriksnäsin kentällä keväällä 2011

Karin kiinnostus ratsastukseen sai alkunsa vuoden 1992 syksyllä, kun hän vei tyttärensä ratsastustunnille Santahaminaan. Odotellessaan ratsastustunnin päättymistä, Kari kysyi silloiselta tunnin pitäjältä Leo Pihlamilta saisiko kokeilla ratsastamista. Tähän Leo vastasi, että siitä vaan, niinpä Kari lainasi tallilta kypärän, ”kompuroi” hevosen (Liberto) selkään ja sen kokeilun seurauksena aloittikin aktiivisen ratsastusharrastuksen.

Tammikuussa 1993 Kari suoritti alue-ratamestarikurssin. Ensin hän toimi Reijo Kivirannan apulaisena ja myöhemmin syksyllä alkoi suunnitella ja tehdä omia esteratoja sekä toimia ratamestarina. Tämä toiminta jatkuu edelleen aktiivisesti. Muutama vuosi myöhemmin Kari suoritti myös alue-estetuomarikurssin.
Kaikki Karin ratsastamat hevoset ovat olleet mukavia, ja mukavuushan on kiinni ratsastajan taidoista eikä hevosen ominaisuuksista. Erityisesti hän on pitänyt  seuraavista seuran vanhoista hevosista: Liberto, Amer,Gorodovoj, Barone, Sinbad, Brocat, sekä nykyisistä Selesta(Leena) ja Markizs.
Mieleenpainuvimpia ratsastustunteja ovat olleet Erkki Laukkasen järjestämät ja ohjaamat torstain iltapäivätunnit Santahaminassa. Näihin tunteihin osallistui Karin lisäksi Ulla Rekonen  ja 2-3 Tilkan sairaanhoitajaa. Tunnilla he pujottelivat Santiksen puiden lomassa harjoitellen erillaisia väistöliikkeitä ja ratsastivat myös Santiksessa olevien suurien syvien kuoppien jyrkkää rinnettä alas ja vastakaista rinnettä ylös. Ylhäältä monttua katsellessa tuntui,  ettei mikään hevonen suostu tuonne menemään, mutta menihän ne, kun toimittiin Erkin ohjeiden mukaisesti.
Vuonna 1994 toiminnan loputtua Santahaminassa, Kari jatkoi aktiivisesti ratsastusta ensin Sipoossa Nevaksessa ja 1995 Eriksnäsissä. Vuodesta 1995 alkaen Kari on ollut seuran toiminnanjohtajana ja hallituksessa, jossa hän vastaa mm. estekalustosta.
Karin ratsastusharrastus  siis jatkuu aktiivisesti niin kauan kun peruskunto ja terveys  sen sallivat.

(Lokakuu 2011)